WORKSHOP

 



Crankcase Breather


Cuts Oil Leaks and Reduces Engine Wear, as it
Flushes Toxic Blowby from your Crankcase &
Rockerbox.
Engine power may be enhanced on some bikes, as
crankcase air pressure, downforce work-loads and
drag reduce.

Noted Classic engineer and Norton racer Peter
Williams says, in his June 2005 Classic Bike
review of engine breathing..."...leaked blow-by gas
is nasty, obnoxious, and corrosive stuff
and it is best to have as little as possible in the
crankcase..." Blowby occurs every time we ride.

It forms a corrosive, flammable mixture, that eats
away at our engines, if left inside. Blowby is ~70%
fuel, water, sulphur dioxide, nitrogen oxides, soot
and ash. It's like a concentrated acid rain.

Connection: 12mm
Diameter 25mm
Length: 58mm
Opens at: 0,2Bar

Kurbelgehäuse Entlüftung


Ventil ist für Twins und Einzylinder Motoren

Funktion:
Kolben bewegen/bewegt sich Richtung UT
Ventil öffnet bei 0,2Bar
Ventil schliesst wenn sich Kolben Richtung OT
bewegen/bewegt

Der Einbau des Ventils erfolgt im
Entlüftungsschlauch, so nah wie möglich am Motor.
Vorteil:
Mit dem Ventil herscht immer ein leichter
Unterdruck im Kurbelgehäuse,
dadurch werden Dichtungen entlastet und
(vor allem englische) Motoren bleiben
leichter dicht. Der Unterdruck ist auch
leistungstechnisch von Vorteil, BlowBy Gase
werden nach aussen geleitet.

Anschluss: 12mm
Durchmesser: 25mm
Länge: 58mm
Öffnet: 0,2Bar